Allmän information

Brainchild ApS
CVR 37999806
Jenny Kammersgaards Vej 11
8700 Horsens

Våra priser är i SEK inklusive moms.

Butik – Adresse
Brainchild
Jenny Kammersgaards Vej 11
8700 Horsens
info@brainchild.dk

Reklamation – Transportskada

Nästan alla försändelser levereras säkert, men i sällsynta fall kan transportskador uppstå. Om detta händer är det viktigt att vi får nödvändig bilddokumentation från dig inom 3 dagar efter att försändelsen har hämtats ut i en GLS PakkeShop eller levererats till en privat- eller företagsadress. Endast på detta sätt kan vi skicka en ny vara till dig utan kostnad.

Obs! Därför är det också viktigt att du öppnar försändelsen vid mottagandet och kontrollerar att produkterna är intakta, även om du inte ska använda dem direkt.

Om din vara har skadats under transporten, ber vi dig skicka oss bilder på följande:

1. Den skadade produkten.
2. Paketets framsida (alla fyra hörn ska vara synliga).
3. Paketets baksida (alla fyra hörn ska vara synliga).
4. Paketets inre skydd, inklusive bubbelplast och luftkuddar.
5. Fraktetiketten (tydlig och läsbar).

Bilderna, ditt ordernummer och en beskrivning av reklamationen ska skickas till info@brainchild.dk.

Observera att GLS i vissa fall kan kräva ytterligare bilder utöver de som anges ovan. Om detta sker, behöver du också skicka de extra bilderna till oss.

Obs! Förfrågningar om beställningar gjorda online måste hanteras online och kan därför som utgångspunkt inte hanteras i vår fysiska butik, om du inte i förväg har kontaktat info@brainchild.dk och kommit överens om att din online-beställning kan hanteras i butiken.

 

Betalning

Vi erbjuder följande betalningsmetoder: Klarna, Visa, MasterCard, Maestro, och banköverföring.

Om du väljer att betala med banköverföring, ska betalningen ske till följande konto. Kom ihåg att ange ditt ordernummer i överföringen:

IBAN: DK4061800016786535

Sparekassen Kronjylland

Vid betalning med kort dras beloppet först när din beställning skickas.

Vid banköverföring är du inte skyddad av kortreklamationsrätten.

Vi tar inga kortavgifter.

 

Leveranstid

Allmän leveransinformation
Vår normala leveranstid är 2–5 arbetsdagar. Vi trycker och ramar in våra posters först när du beställer. Därför kan leveranstiden för inramade posters vara upp till 5 arbetsdagar, men vi strävar alltid efter att leverera så snabbt som möjligt.

Våra canvastavlor produceras först vid beställning, vilket innebär att leveranstiden kan vara upp till 8 arbetsdagar, men ofta är den kortare.

 

Ångerrätt

Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.

Ångerfristen löper ut 14 dagar efter att du mottagit din vara.

Om du vill utnyttja ångerrätten måste du meddela oss inom 14 dagar efter mottagandet genom att skicka ett mejl till info@brainchild.dk eller använda standardformuläret längst ner i köpvillkoren.

Observera att fraktkostnader inte återbetalas om du ångrar ditt köp.

 

Retur av delar av en beställning

Om du har köpt flera varor hos oss kan du returnera en eller flera varor, även om de är köpta i en och samma beställning.

Vid delvis retur av ett paket-erbjudande, återbetalar vi den summa som motsvarar att de behållna produkterna köps till ordinarie pris.

 

Retur

Du måste returnera din vara senast 14 dagar efter att du meddelat oss om ångrat köp.

Observera:

Du står för returkostnaden.

Varan ska skickas tillbaka i originalförpackning för att undvika värdeminskning.

Posters ska rullas i silkespapper och placeras i ett papprör vid retur.

Onlineköpta produkter ska returneras med paketpost till vår adress i Horsens och kan som utgångspunkt inte hanteras i vår fysiska butik utan överenskommelse.

Reklamationsrätt

Enligt köplagen har du som konsument 24 månaders reklamationsrätt.

Om reklamationen är berättigad kan du:

Få varan reparerad

Få en ny vara

Få pengarna tillbaka

Få prisavdrag

Vid godkänd reklamation återbetalar vi rimliga fraktkostnader.

Om din vara är skadad vid leverans, skicka följande till info@brainchild.dk:

Bilder på den skadade varan

Bilder på paketet med synlig fraktetikett

Bilder på den inre skyddsemballeringen

Reklamationer ska skickas till:

Brainchild
Jenny Kammersgaards Vej 11
8700 Horsens

Vi accepterar endast paket som skickas direkt till adressen med hemleverans.

Inramning av posters

Vi ramar in dina posters utan extra kostnad om du köper ramar tillsammans med dina posters online.

Klagomål

Om du vill klaga på ditt köp, kontakta oss på info@brainchild.dk.

Om vi inte hittar en lösning kan du skicka klagomål till:

Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen.

Om du bor i ett annat EU-land kan du klaga via EU:s klagomålsportal: ec.europa.eu/odr

 

Personuppgiftspolicy

För att ingå avtal med oss behöver vi samla in följande uppgifter:

Namn, adress, telefonnummer och e-post.

Dessa uppgifter registreras hos Brainchild ApS och sparas i fem år.

Vi säljer inte dina personuppgifter till tredje part.

Om du vill veta vilka uppgifter vi har om dig eller begära radering, kontakta oss på info@brainchild.dk.